wtorek, 8 marca 2011

CWS M 55

Pierwszym motocyklem produkowanym seryjnie w naszym kraju był CWS M 55 , konstrukcji por. inż. Bolesława Fuksiewicza.
Pierwszy prototyp motocykla CWS M55 powstał na początku 1929 roku. W kilka tygodni po oficjalnej prezentacji, jeszcze w tym samym roku, rozpoczęto produkcje pierwszych 50 egzemplarzy (seria S-O).

Dane techniczne motocykla CWS M 55
Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie widlastym, dolnozaworowy: napędza tylne koło za pomocą łańcucha.
Pojemność skokowa 995,4 cm3.
Stopień sprężania 4 :1.
Moc - 13,2 KM przy 2000 obr./min. (14 KM przy 2500 obr./min.).
Sprzęgło mokre, wielotarczowe, sterowane pedałem .
Skrzynka biegów o trzech przełożeniach, sterowana ręcznie.
Zapłon iskrowy.
Rama rurowa, podwójna, zamknięta.
Zawieszenie przednie: widelec trapezowy typu H-D.
Zawieszenie tylne: sztywne.
Ogumienie: 27" x 3,85" (fartuchowe).
Masa własna 200 kg (z wózkiem bocznym 260 kg).
Prędkość maksymalna 100 km /h (wózkiem bocznym - 75 km /h).
Zużycie paliwa - ok. 10 l./ 100 km.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz